Мій сайт Четвер, 21.09.2017, 06:06
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Модель громадсько активної школи

null



Школа – це простір життя дитини; тут вона не готується до життя, а живе. Тому важливо вибудувати навчально-виховний простір так, щоб він сприяв становленню особистості як творця і проектувальника життя. Проектуючи своє творче життя особистість оволодіває не лише необхідними знаннями, але й компетентністю. Компетентне ставлення особистості до життя означає потребу в самопізнанні, саморозумінні, самореалізації у різних видах діяльності.

Учень школи – це неповторна особистість, центр усієї навчально-виховної діяльності школи.   
Учень – той, хто вчиться, пізнає нове, самовдосконалюється, самостверджується в житті.
Учень – це
- громадянин Вітчизни;
- мешканець села;
- вихованець школи;
- творча індивідуальність.

Випускник школи – це
- особистість, що самовдосконалюється, здатна до самовизначення і самореалізації;
- здорова особистість;
- людина зорієнтована на головні ідейно-моральні цінності суспільства;
- громадянин, що бере участь у соціально - політичному житті країни;
- людина з високим рівнем загальної культури;
- майбутній фахівець;
- сім’янин.

Відповідно до цього формуються життєво важливі компетенції випускника навчального закладу.
 
Мета школи:
- Формування особистості, яка здатна свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ;
- Формування в учнів умінь і навичок ініціативи, самостійності, ініціативи, віри у свої сили;
- Сприяння виробленню активної життєвої позиції, прагненню до здійснення громадських дій;
- Залучення учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем поліпшення соціальних умов життя населення;
- Виховання в учнів гуманістичної позиції, що ґрунтується на загальнолюдських духовних цінностях – любові, доброті, доброчинності;
- Активізація у членів громади відповідальної позиції щодо вирішення власних проблем.

Соціально-особистісна компетентність передбачає, що учень сучасної школи має володіти певними якостями:
- гнучко адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях;
- уміння бачити та формувати проблему (в особистому та професійному плані), знаходити шляхи раціонального її вирішення;
- усвідомлювати, де і як саме здобуті знання можуть бути використані в навколишній дійсності;
- бути здатним генерувати нові ідеї, творчо мислити;
- самостійно та критично мислити й логічно викладати свої думки;
- усвідомлювати значення знань у житті людини та їхню роль у суспільному розвитку.

Вчитель формує дану компетентність завдяки
- вибору завдань, які передбачають для учнів самостійний пошук їх розв’язання;
- надання учням можливості вибору творчих чи експериментальних завдань;
- використання самооцінки і взаємооцінки учнів;
- залучення учнів до роботи в групах;
- проведення інтегрованих уроків;
- виховання учнів на прикладі життєвого та творчого шляху видатних особистостей.
 
Комунікативна компетентність передбачає, що учень:
- уміє бути комунікабельним, контактним у різних групах;
- працювати в колективі, у різних галузях, різних ситуаціях;
- висловлювати та відстоювати власні погляди;
- оцінювати свою поведінку та поведінку інших;
- здатний усвідомлювати власну унікальність і реально оцінювати свої здібності, можливості;
- здатний до самокритики і самоорганізації.

Дані характеристики сфер компетентності можна реалізувати  при проведенні уроків та в позаурочний час. Зокрема:
- при проведенні нестандартних уроків, уроків-змагань, КВК, ділових та рольових ігор;
- при коментуванні проведених експериментів, розв’язанні задач;
- під час захисту творчих робіт;
- проведення усних журналів, позакласних заходів
- удосконаленні вмінь вести навчальний діалог.
 
Інформаційна компетентність  передбачає, що учень уміє:
- грамотно працювати з інформацією (збирати потрібні факти, аналізувати їх, 
- висувати гіпотези вирішення проблем, робити необхідні узагальнення,
- зіставлення з аналогічними або альтернативними розв’язаннями,
- встановлювати статистичні закономірності, робити аргументовані висновки,
- використовувати їх для вирішення нових проблем),
- використовувати сучасні телекомунікаційні технології (Інтернет, електронна пошта),
- розрізняти основну та другорядну інформацію.

Це досягається шляхом:
- залучення вчителем додаткової інформації у процесі вивчення навчального матеріалу;
- стимулювання учнів до використання додаткової інформації;
- активною співпрацею з шкільною та районною бібліотеками;
- використання малюнків, таблиць, схем як джерела інформації та 
- складання схем,  таблиць, планів, опорних конспектів – як результат  
- роботи учнів з інформацією;
- випуск шкільних стінних газет, інформаційних вісників;
- навчанню дітей інформаційному прогнозуванню.
 
Професійно-трудова компетентність  передбачає, що учням властиве:
- свідоме професійне самовизначення;
- володіння практичними вміннями певної професії; 
- вміння оцінювати свої можливості у подальшій професійній діяльності;
- знання основних положень законодавства про працю;
- дбайливе ставлення до продуктів людської діяльності;
- дотримання правил безпеки і естетики праці.

Цього можна досягти:
- високим науковим рівнем викладання;
- використанням творчих завдань;
- залученням учнів до конструювання пристроїв та обладнання;
- відкриттям профільних класів;
- ознайомлення учнів з основами трудового законодавства;
- вихованням дбайливого ставлення до шкільного та громадського майна;
- виховання в учнів почуття прекрасного
 
Загальнокультурна компетентність  передбачає, що учень:
- має знання культурних та духовних цінностей українського народу;
- гармонійно взаємодіє з природою;
- уміє визначати своє місце і роль у навколишньому світі, родині, колективі, державі;
- орієнтується на успіх, позитивне ставлення до себе;
- усвідомлює свої права, потреби, пріоритети;
- має національні та загальнолюдські прагнення, патріотичні якості, здатність до толерантності;
- освоєння на сучасному рівні політичних, економічних, правових знань;
- проявляє інтерес до історії людства, окремої людини;
- виявляє готовність подати допомогу товаришам у складних ситуаціях.
 
Психолого-валеологічна компетентність передбачає:
- знання учнем особливостей свого темпераменту і характеру;
- прагнення до фізичної досконалості, здорового способу життя;
- відповідальне ставлення до свого життя і здоров’я як найвищої цінності;
- володіння вміннями і навичками першої медичної допомоги, основам безпеки життєдіяльності;
- вміння будувати реальні відносини на принципах взаємодопомоги і любові.
 
Завдання педагога – допомогти учневі у побудові індивідуальної траєкторії його освіти. Адже від сучасного випускника вимагається осмислено діяти у ситуації відбору, грамотно ставити власну мету і досягати її, діяти продуктивно в освітніх, професійних життєвих сферах.
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples
  • Copyright MyCorp © 2017Конструктор сайтів - uCoz